Halaman

MAKAM DIRAJA KM 1 JALAN TUTONG

MAKAM DIRAJA KM 1 JALAN TUTONG
Saya Haji Ibrahim bin Haji Ratu selaku Pereka blog ini mengucapkan selamat datang untuk mengetahui hal ehwal tanah-tanah Perkuburan Islam di Negara Brunei Darussalam. Awda bolih melihat gambar-gambar kegiatan kami di Unit ini

Selasa, 28 September 2010

LAWATAN KERJA KE DAERAH TEMBURONG DAN PERJUMPAAN HARI RAYA

Pada Hari Selasa, 19 Syawal 1431/28 September 2010, lawatan kerja dan perjumpaan Hari Raya telah diadakan ke Bahagian Tanah-Tanah Perkuburan Islam Daerah Temburong.  Rombongan seramai 6 orang diketuai olih Penolong Pegawai Kerja Pengiran Hj Matrais Pengiran Kula.  Perjumpaan telah diadakan dibilik mesyuarat Pejabat Hal Ehwal Ugama Daerah Temburong Pekan Bangar.

 Bergambar ramai bersama penggapai dan buruh kubur dihadapan Pejabat Hal Ehwal Ugama Bangar.

Sebahagian daripada rombongan yang datang dari BSB dan buruh-buruh kubur Daerah Temburong yang mendengar penerangan daripada Penolong Pegawai Kerja.

Doa Selamat dibacakan olih YM Awg Julidy Hj Samsudin, Penolong Pengelola Tanah-Tanah Perkuburan Islam Bandar Seri Begawan.

 Empat orang penggapai yang ada di Pejabat Hal Ehwal Ugama Bangar.

Sebelum balik pelawat dari BSB bermesra sempena Hari Raya Aidil Fitri.

Sebahagian daripada buruh-buruh tanah perkuburan islam Temburong.

Pengawas Awg Mohd Josri Sulong dan Penggapai-Penggapai daerah Temburong

 Dalam perjalanan dari Bandar Seri Begawan mengunakan motor boat.  Yangmana keadaan air yang tuhur dimana terpaksa berjalan perlahan.

Kawasan Perairan Teluk Brunei namapak cetek.

Memang sukar untuk dilalui olih Boat Laju. Yangmana selalunya bolih sampai dalam masa 25 minit dari BSB ke Pekan Bangar.

Perjalanan dari BSB ke Pekan Bangar memakan masa lebeh setengah jam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan