Halaman

MAKAM DIRAJA KM 1 JALAN TUTONG

MAKAM DIRAJA KM 1 JALAN TUTONG
Saya Haji Ibrahim bin Haji Ratu selaku Pereka blog ini mengucapkan selamat datang untuk mengetahui hal ehwal tanah-tanah Perkuburan Islam di Negara Brunei Darussalam. Awda bolih melihat gambar-gambar kegiatan kami di Unit ini

Rabu, 4 Mei 2011

SUT KHEU MELAWAT PERKUBURAN TIONGHUA DAN DUSUN

Pada Hari Selasa 3 Mei 2011, Setiausaha Tetap II, Kementerian Hal Ehwal Ugama, Yang Mulia Ustaz Haji Abdul Aziz bin OKML Haji Mohd Yusof, telah mengadakan lawatan ketapak Tanah Perkuburan Kaum Tionghua dan Dusun.  Yangmana kubur tersebut berdekatan dengan Tanah Perkuburan Islam Bukit Dapa, Kampong Kiudang.

Turut hadir Ketua Bahagian Bangunan dan Pemeliharaan Kementerian Hal Ehwal Ugama, Yang Mulia Pengiran Alli bin Pengiran Haji Mohammad, Yang Mulia Awang Haji Rosli bin Dato Peduka Haji Zakaria, Ketua Unit Tanah-Tanah Perkuburan Islam. Yang Mulia Haji Madzneh bin Haji Mohd Noor, Ketua Pegawai Ugama Daerah Tutong, berserta pegawai-pegawai yang lain.

YM Ustaz Hj Abd Aziz melihat secara dekat kedudukan tapak Perkuburan Tionghua, disamping YM Pg Alli dan YM Hj Rosli.

Disamping YM Ustaz Hj Abd Aziz ialah YM Hj Madzneh KPU Daerah Tutong dan YM Hj Mohd Deli Hj Raya, Ketua Hal Ehwal Masjid Daerah Tutong.

Sebahagian sudah dibina dengan tempat penanaman mayat bagi kaum Tionghua.  Ianya nampak memakan kawasan tanah.  Yangmana bagi kaum ini telah diberikan dengan keluasan 2.5 ekar.  Manakala bagi Puak Dusun telah diberikan keluasan yang sama. Yangmana berjumlah 5 ekar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan